Före barn och efter barn

Lite skillnad e det nog 😊 även om det är olika vinklar.. 2002-2012




Andra januari tjugohundrasexton

Yeapp nytt år nya delmål och stora MÅL!

Har bestämt för några stuff som att

- Gå mer än 6500 steg per dag.
- Gymma på morgonen.
- Äta som jag ätit nu
- Ingen godis på vardagarna
- Dricka bra med vatten
- Fortsätta med magnesium intaget
- Äta från assiett som brukligt
- Minska ner pasta/ris/potatis m.m 
- Kolla extra noga på innehållsförteckning på maten. 


FÖRE-EFTER

Gött att kika på hur man såg ut tidigare och nu idag så man ser hur långt man har verkligen kommit!! 




Chiafrön

Har hört mycket bra om dem så idag testar jag och kollar hur min känsliga mage fixar detta. Blandade en tsk med min fil till frukosten plus lite äpplen, fick en ordentlig tränings pass idag. 

Dra snowracer med lillkiddo uppför till grabbarnas skola yeahh!! 

Lite fakta om chiafröna:

Chiafrön är rika på omega-3, fiber och protein. Chiafrön innehåller dessutom nyttiga mineralämnen som fosfor, kalcium och kalium. Chiafrön kan användas som komplement till bröd och bakverk. Fröna kan malas ned och användas tillsammans med andra sorters mjöl. Chiafrön kommer ursprungligen från Mexico och har använts sedan urminnes tider av Aztekerna. Namnet "Chia” kommer från ett ord som betyder ”oljig”, lägger man chiafrön i blöt bildas det väldigt fort en geléartad klar hinna kring fröna. 

Fördelar
+ Rika på Omega-3
+ Innehåller kostfiber
+ Ekologiska